1r A. PROJECTE: " Com li dic al meu cervell que li digui al meu cos que es posi tranquil?"

Resultat d'imatges de projectes de treballEls Projectes responen a la necessitat de saber i a l’interès per aprendre. No és tan important el que s’aprèn (producte) com el camí que es fa (procés): fer-se preguntes, tenir curiositat, discriminar entre allò que sé i allò que m’agradaria aprendre, cercar informació de manera autònoma o amb l’ajut dels adults (pare, mare, mestres…), sintetitzar-la i comunicar-la, relacionar-la amb altres aprenentatges o amb vivències anteriors.
Els projectes impliquen una manera de fer que afavoreix la iniciativa i l’autonomia en el treball.
Considerem els projectes una bona manera de posar l’alumnat en situació d’aprenentatge de tot un procés i una recerca. El procés del projecte també afavoreix la implicació de la família i altres persones externes al grup classe. Un projecte neix dels interrogants que es plantegen els propis alumnes i a partir d’aquí es concreta el tema que es vol desenvolupar.
Per fer-ho és imprescindible diferenciar entre allò que ja sap i allò que es necessita aprendre, pensar en les fonts on es pot obtenir informació, seleccionar-la i integrar-la amb els coneixements que ja tenim i, finalment, ser capaç de comunicar-la. Poc a poc els nins i nines van prenent consciència d’aquest procés, que és el que els permetrà assolir nous coneixements, el que en diem “aprendre a aprendre”.
Resultat d'imatges de cerebro 3dEl nostre projecte va sorgir a partir d'una necessitat i una realitat molt clara en la nostra aula, som un grup bastant nombrós, 31 membres i amb molta d'energia llavors a partir d'una qüestió molt simple és va generar un poc de conflicte amb les diferents respostes.
" COM LI DIC AL MEU CERVELL QUE LI DIGUI AL MEU COS QUÈ ES POSI TRANQUIL? "
A partir d'aquí varem proposar cercar informació a casa i veure quines altres informacions podiem aportar per trobar respostes a aquesta pregunta.
una vegada duita la informació la varem posar en comú a tot el grup.

Aquesta nova informació confirma algunes idees que ja teniem i genera algunes altres preguntes i curiositats que volen seguir investigant. Llavors continuam mirant alguns llibres que alguns infants han aportat per veure com és el cervell i com ens va indicant i donant ordres al nostre cos.
Una vegada que ja tenim suficient informació teòrica passam a la pràctica. Després d'entendre com funciona el nostre cervell com envia les ordres pels nostres cos i com va ordenant que és posi tranquil, és el moment de veure i experimentar amb un cervell real i poder observar-lo.
Per equips de treball cooperatiu tenim un cervell de porc per observar i tocar.

El primer pas que volem escriure per equips és COM ÉS EL CERVELL? volem introduir els adjectius. En la descripció de com el veuen i com el podrien definir. El secretari del grup comunica les conclusions a les que ha arribat l'equip. Encara que cada membre té la seva descripció escrita  aun paperet.


El segon pas, es tracta de escriure que han sentit mentre estaven fent l'experiència d'observar el cervell. Que puguin expressar que els ha parescut la situació. Cada membre escriu a un paperet la seva sensació.
QUÈ HAS SENTIT AMB AQUESTA EXPERIÈNCIA?

Així cada equip a elaborat el següent mural.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CONTE: ELS MÚSICS DE BREMEN