CONTE: ELS MÚSICS DE BREMEN

Resultat d'imatges de els musics de Bremen
Iniciam el conte " Dels Músics de Bremen"

Amb aquesta història volem treballar diferents aspectes  que us anirem redactant en aquesta nova entrada. 
Des de el plaer per la lectura i les històries fantàstiques, el treball de diferents continguts com: el volum, l'ombra, les onomatopeies, els valors de l'amistat...
Tot un recull d'activitats que de manera globalitzada ens ajudaran a treballar molts d'aspectes.




Introducció al conte.
Per introduir el tema ho farem de la següent manera. Primer de tot partirem dels coneixements previs que tenen els nins sobre la paraula " Bremen". Farem una primera ronda de possibles respostes. A partir de les seves idees anirem donant respostes o altres idees per anar concretant de què es tracta.
Després de raonar i veure que Bremen és una ciutat d'Alemanya. Conèixer la seva localització al mapa del món i visualitzar algunes fotografies sobre la ciutat, introduïm un nou conte d'ombres, " Ombres d'animals salvatges" es tracta d'endevinar quin animal s'amaga darrera d'una ombra, a partir de la seva silueta quin animal salvatge podria ser?. una vegada visualitzat i comentat entre tots, introduïm la següent imatge
Resultat d'imatges de los musicos de bremen sombra
Començam a raonar de quins animals es deuen tractar i si pensam que són domèstics o salvatges.
Llavors descobrim i consensuam entre tots quins animals són. La pregunta següent és:
Quina relació tenen aquest animals amb la ciutat de Bremen?
És en aquest moment quan presentam el conte " Els músics de Bremen".

CLASSE DE LA MÀGIA
CLASSE DELS DIVERTITS
Després d'una primera lectura i mostra del conte feim una petita feineta de comprensió lectora.
Resum del conte.
Els infants tenen unes imatges amb les quals recordar algunes seqüències del conte i es tracta d'anar resumint o contat un poc el relat.
Seqüenciació dels personatges i le seves característiques.
Donades unes imatges sobre els personatges del conte així com els instruments que toquen, els seu nom i el renou que fan, els infants els acoloreixen, retallen i monten sa seva pròpia història. Per acabar la feineta  entre tots hem inventant i acabat d'estructurar frases com: El moix miolava fent miau, miau mentre tocava la seva guitarra.


Classificació d'animals salvatges i domèstics.
Aprofitant la història dels músics introduïm el tema dels animals salvatges i domèstics. Per equips els infants es posen d'acord en escriure i dur mes endavant dues imatges de dos animals domèstics i dos animals salvatges. Entre ells s'han d'organitzar i han de procurar no dur els animals repetits. És la primera vegada que faran una feineta conjunta a on cada un aportarà un material de casa i entre tots s'han d'organitzar i intentar aportar una part de la feina perquè l'equip pugui funcionar millor a una feina posterior a l'aula. 

Una vegada que la majoria ha aportat el material i passada la data límit de l'entrega iniciam la feineta.
Donam les pautes i el material. L'equip s'organitza i comença la classificació.




Què sabem dels animals? 
Hem xerrat del tema en un parell d'ocasions, hem fet idees prèvies i comentant entre tots els equips algunes característiques. Hem visualitzat el següent power 
ANIMALS VERTEBRATS & INVERTEBRATS
Per confirmar les nostres hipòtesis i acabar de refermar les nostres idees. 
Una vegada que l'hem vist i hem pogut observar quines són les característiques dels animals domèstics i salvatges, per equips anam a escriure quines coses poden descriure d'alguns dels animals que varem dur per fer els nostres murals i d'aquesta manera poder fer-nos amb els conceptes nous que hem aprés, amb els que a infantil ja varem escoltar i que hem tornat a sentir. 
Així que mans a l'obra!!



Endevinalles d'animals 
Per jugar, per treballar altres textos, seguir treballant per equips i introduir altres animals que no varen sortir en la classificació inicial ho farem a través de les endevinalles.
Per equips de treball cooperatiu, estructura de lectura compartida cada equip té el repte de llegir i cercar una possible resposta a l'endevinalla que li hagi tocat, després el secretari la llegirà a tota la classe i dirà la solució que l'equip pensava. Entre tots direm si pensam que és correcta o cercarem la més encertada.
Una vegada fet, cada alumne al seu quadern, fa l'endevinalla que tenia d'equip.


Repte matemàtic: seria possible que els animals poguessin fer la torre a de manera contraria? què passaria?
Després d'una conversa en gran grup i fer les diferents hipòtesis i raonaments lògics, de manera oral hem arribat a la conclusió que els animals varen fer una forma de piràmide i que per tant la base més ample feta per l'ase sempre ha d'estar la primera si volem que tenguin equilibri i força. Si estigués feta de forma contrari passaria que els animals es farien mal, no podrien espantar els lladres, l'equilibri no es podria dur a terme.
Si giram un piràmide i volem que s'aguanti per sa punta l'equilibri es casi impossible perquè la base és més ample i això fara que si o si tombi. per tant els animals havien d'anar del major pes al menor pes fent una forma de piràmide del més ample al menys estret.
Resultat d'imatges de figura piramide
Per poder fer la comprovació d'aquest plantejament donarem diferent trocets de plastilina i els infants hauran de fer la seva comprovació de com de menor a major no hi ha equilibri mentre que de major a menor si.
Una vegada que ja ho tenguin fet i puguin satisfer la seva curiositat poden moldear els personatges del conte i fer la seva pròpia torre d'animals.

Construcció de frases: article ( femení/ masculí) + nom + verb ).
Construïm frases amb els protagonistes del conte. Diferenciam si l'article és femení o masculí. El verb i el nom. També aprenem a saber què significa una onomatopeia i les reproduïm.

Descripció i representació de l'animal domèstic o salvatge que vulguis.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog