PROJECTE: BOTIGA.

Començam un nou projecte de matemàtiques a on el nostre objectiu es la posada en marxa del racó de botiga.
El nostre practicant, en Biel, durà a terme el desenvolupament del projecte per tal de poder jugar en breu a botiguers i fer ús de les matemàtiques de la manera més real possible.
Ho anirem desenvolupant a poc a poc i l'iniciarem des de l'inici, des del disseny del racó fins la posada en marxa del joc. Per tal que l'espai sigui més significatiu i els infants puguin valorar més la feina feta. A més a més de ser un racó matemàtic també treballarem altres aspectes i continguts d'altres àrees: llengües, artística, valors, treball cooperatiu...
Us anirem informant dels avanços i de com es va fent el projecte. A mesura que anirem fent activitats les novetats es col·locaran a dalt. Per tant les publicacions més antigues es quedaran a la part inferior.

Així de guapa ha quedat la nostra Botiga, quines ganes de jugar que tenim!!!

JUGAM A LA NOSTRA BOTIGA. 
Hem tingut la oportunitat d'anar per equips de treball cooperatiu en diferents ocasions a l'espai de drama amb en Biel a jugar i gaudir de la nostra botiga. 
L'objectiu principal és fer ús de les matemàtiques, de l'ús dels € i les formes socials que té el fet d'anar a comprar. Usar les matemàtiques a la vida diària.



REDACCIÓ DE LA NOTÍCIA: EL PROJECTE DE LA BOTIGA ESTÀ FINALITZAT. 

Més informació " Com redactam notícies " clica l'enllaç: Redactam notícies.


CAR O BARAT? 
 Hem volgut treballar el valor de les coses, quan una cosa és cara o quan una cosa pot ser més econòmica. quin valor pot tenir un objecte, una cosa, un aliment....
després de visualitzar una sèrie de coses que en Biel ens ha preparat hem arribat a una sèrie de conclusions:
- El tamany no fa que una cosa pugui ser més cara o barata.
- Hi ha coses molt petites que poden costar molt i pel contrari coses més grosses que poden costar menys.
Finalment hem fet una classificació en tres grups: coses que poden costar molt/ mig/ poc.


ACTIVITATS AMB €. 
Per equips de treball començam a treballar amb €. En Biel ens presenta els bitllets i les monedes. Recordam com en el primer trimestre el valors de major/ menor/ igual...
també elaboram algunes feinetes en les quals l'equip ha de treballar amb €.
 Tot per començar a familiaritzar-nos un poc més amb la nostra moneda per tal en breu anar a jugar a la nostra botiga.


ELABORACIÓ DEL NOSTRE RÈTOL DE BOTIGA " LIDL".
Per equips de treball cooperatiu anam dissenyant i elaborant el nostre rètol de la botiga.
Ens ha quedat molt guapo!!


ELABORACIÓ DEL  RÈTOLS DELS MENJARS.

DISSENY DEL LOGOTIP.
Ara  és el moment de dissenyar el dibuix ( logotip) que acompanyarà el nostre nom de la botiga. Després d'aclarir i visualitzar què és un logotip i com s'utilitzen. Per equips i estructura de full giratori faran propostes per després votar i fer la tria del dibuix. 


TRIAM NOM PER LA NOSTRA BOTIGA.
Cada equip fa una proposta i disseny del que podria ser el rètol de la nostra botiga. 
Feim una exposició per equips de les propostes i votam.
finalment la nostra botiga es dirà...
LIDL


PRIMER CONTACTE/ IDEES PRÈVIES/ COM FER UNA BOTIGA?


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CONTE: ELS MÚSICS DE BREMEN